Personal trainingsactiviteiten

Special Personal training Function / Fitness 

Er is veel mogelijk bij Special Fit : Van cardio- tot krachttraining, van lichaamshouding tot flexibiliteit en van stabiliteit tot coördinatie en meer. Alle spiergroepen komen aan bod en de oefenvormen worden afgebakend op jou persoonlijke doelstelling.

Regelmatige kracht- en conditietraining is een belangrijk onderdeel wat veelal terug komt in onze trainingsvormen. Hierbij is het doel om je conditie en kracht naar een hoger level te brengen, het uithoudingsvermogen van een bepaalde spiergroep te vergroten of een disbalans in je spierkracht op te heffen.

Krachttraining vormt ook een belangrijk onderdeel bij revalidatie na een blessure, is een belangrijk onderdeel om af te vallen, maar wordt het ook toegepast om sport specifiek sterker te worden in een bepaalde sport.

Al onze trainers zijn gediplomeerd en hebben ruime ervaring met fitnesstraining, zodat je zeker weet dat je de juiste begeleiding krijgt.

Durf jij je leven positief te veranderen?

Wacht niet langer, kies voor jezelf en meld je aan!

Personal training kickboksen of boksen.

Bij Special Fit  hebben we tevens professionele trainers ( wedstrijdniveau ) zowel op het gebied van boksen, karate en kickboksen in huis om professionele trainingen te verzorgen op het gebied van kickboksen.

De meeste mensen die regelmatig kickboksen weten dat het meer is dan enkel een krachtige full body workout. Vaak in de eerste plaats omdat een kickbokstraining een super workout is : je traint namelijk je hele lijf !

Onze ervaring is dat zowel vrouwen als mannen inmiddels steeds meer in de rij staan voor een Kickboks les, omdat de training een van de efficiënte en praktische manieren is om jezelf te leren verdedigen en tegelijkertijd fit en strak te worden. Kickboksen wordt ook wel de calorieën vreter genoemd, want tijdens een Kickbokstraining kun je wel tot 900 calorieën verbranden, bijna in geen enkele ander sport verbrand je zoveel !

Naast het trainen van je uithoudingsvermogen, balans, reflexen, coördinatie en spierkracht, werk je tijdens een kickboks les namelijk ook aan mentale aspecten. Door kickboksen leer je jezelf beter kennen; hoe je reageert op situaties, wat je valkuilen zijn, wat je sterke en minder sterke punten zijn en hoe je hier positief mee om kunt gaan.

Mochten de fysieke voordelen om te gaan kickboksen voor jou nog niet voldoende zijn, kijk dan eens naar de mentale voordelen van deze sport.

Durf jij de uitdaging aan?

Wacht niet langer, kies voor jezelf en meld je aan!

Personal Training Sport -Specifiek

Sportspecifiek is een onmisbare trainingsvorm voor sporters vanwege de vele positieve resultaten die behaald kunnen worden op het gebied van kracht, stabiliteit, mobiliteit, flexibiliteit en preventie.

Het is tegenwoordig geen geheim meer dat sportprestaties direct of indirect afhangen van de kwaliteiten van spierkracht.

Deze specifieke variatie in training is geschikt voor zowel de amateur sporter die geen blessure wil oplopen tot de serieuze (top)sporter.

En van de jeugdspeler die sterker, explosiever en sneller wil worden in zijn spel, tot de paralympische sporter die gaat voor goud!

Uiteraard is het belangrijk dat iedereen specifiek werkt naar eigen doelstelling en het eigen lichaam als uitgangspunt neemt.

 Ga de uitdaging met ons aan en optimaliseer jou ( top ) prestatie!

Personal training voor (top) sporters en verenigingen

Bij Special fit kunnen leden van zowel individuele (top) atleten als teamsporters van verenigingen bij ons onder deskundige begeleiding sporten voor de kracht- en conditietraining. Special Fit hanteert zeer effectieve trainingsmethodes die wij door onze ervaring met sporters en trainers hebben ontwikkeld. Elke (wedstrijd) sporter of team die bij ons traint heeft een passend individueel programma voor reguliere en sport specifieke krachttraining.

Gerichte kracht training kan een positieve bijdrage leveren om te presteren. Sport specifieke krachttraining is in het algemeen niet te vergelijken met algemene fitness krachtprogramma’s. De krachttraining zal moeten resulteren in veelzijdige doelgerichte trainingen. Tijdens deze trainingen zullen onder andere de rompspieren worden getraind (corestability) ook stabiliteit- en krachtoefeningen.

Met doelgerichte krachttraining kan de volgende winst behaald worden:

  • meer krachtvermogen
  • toename van het sprong-, trap, kop, werp-, duw- of stootvermogen
  • blessure preventie door stabiliteit

Gezien de specifieke wedstrijd ervaring binnen het Kick & Boxing, vind je eventueel tevens  diverse specifieke en doeltreffende vechtsport elementen terug tijdens de trainingen.

Special Fit biedt hier verschillende mogelijkheden in.

Heeft u vragen?